17 Nisan 2012 Salı

Yerli Ramen :)



 Bugün menümüzde yerli yani Türk usulü ramen var.Japonlar'ın rameninde bambu falan var pek sevmedim,eskilerden birinin de kulağı çınlasın :D
Her neyse hem diyete uygun hem de yapması oldukça kolay olan bu yemeğimi tanıtayım.Bize lazım olanlar:
Dilediğiniz kadar kepekli makarna
2 adet köfte veya birkaç parça döner
semizotu
1 adet domates ve yarımşar kabak ile patlıcan
 Bu şekilde kalan kabak ve patlıcanı buzdolabı poşetine koyup buzlukta bekletebilirsiniz.
 Kabak ve patlıcanı soyuyoruz ve tavamıza fırlatıyoruz :) Solda kabak sağda patlıcan hangisi daha güzel pişecek bakalım.
 Ama o da ne?Ortaya atlayan domates ortamı yumuşatıyor :)
Tahta kaşığımızla bir güzel kısık ateşte birbirleriyle kaynaştırıyoruz bu sebzecikleri.Yağ yok,tuz yok!(isteğe göre koyabilirsiniz ama diyette olduğum için bana yok :)
 Kavrulan sebzelerimize su serpiyoruz ama kaynar su! :D
 Daha sonra 1 çay bardağı ılık su ilave ediyoruz.(oda sıcaklığında,sebzelerin diri olması için)Suyunu çekene kadar bekliyoruz (kısık ateşte yine)

 Bir yanda pişirdiğimiz kepekli makarnanın üzerine sebzecikleri döküyoruz ve iyice karıştırıyoruz.Bu arada makarna yaparken cattleda su kaynatıp tencereye dökerseniz en geç 5 dk.içinde makarnanız hazır hem de diri oluyor :)




Sonra 2 yemek kaşığı soya sosu (dilerseniz) koyuyoruz tencereye.Yağsız bu arada makarna ve soya sosu çok daha faydalı :) Yemeğimiz hazır!
İlk resimde gördüğünüz gibi semizotu ile süsleme yaptım ve tavada yağsız olarak kısık ateşte pişirdiğim dönercikleri de ekledim.Utanmadım bir de yanına cacık yaptım tam Türk usulü oldu bu ramen!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder